Sthlm, miami, ume, när & fjärran

Jag är så overkligt ressugen så hälften vore nog! Skulle kunna tänka mig vad som helst just nu känns det som! En shoppingweekend? En roadtrip dit vägen tar mig? En nöjeshelg? Gå tills benen viker sig (stadsön, hehe;))? Nämen skämt på skidor, är så grymt sugen på att uppleva något utöver Luleås utbud. En Barca resa var ju inplanerad men pga mitt vikariat och Maddes renoveringsplaner så gick det i stöpet. Det hinns ju alltid med senare :). Nu är jag på jakt efter en weekend, umgås och ha trevligt :).

Jag trivs faktiskt mycket bra i Luleå men ibland så blir jag less på ekorrhjulet och vill komma iväg :).

Jobbet (ja jag kallar det faktiskt så) går förövrigt väldigt, väldigt bra :). Efter ett akut hembesök fick jag omdömet "Det kändes verkligen inte som att jag hade med mig en praktikant utan en kollega - och det, det är väldigt positivt" vilket var kul att höra :). Jag får ofta höra att jag inte är som "andra praktikanter" i positiv bemärkelse :).

I skrivande stund så har jag 7 klienter som jag träffar själv, utreder och samtalar med. Och de skiljer sig alla mycket åt, yttrande om kontraktsvård, daglig sysselsättning, behandlingshem, droganalyser, jobba upp sjuälvkänslan, alkoholister, narkomaner, kvinnomisshandel, bokstavskombinationer, psykoser - you name it! Enormt varierande arbete och uppgifter! Administration, bokade besök, hembesök, akuta besök, möten och så vidare :).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0