Ett tomt skal av en människa

Frågetecken.. Kaos.. Förvirring.. Ingenting.. Brist på existens..

Det är den bästa beskrivningen av mina tankar och känslor just nu. Tusen frågor men inga svar. Vad gör jag nu? Hur kommer de närmsta månaderna se ut? Flykt.

Jag vill stoppa huvudet i sanden. Packa min väska och åka så långt och länge pengarna räcker. Vart har mindre betydelse, bara bort från allt kaos. Det tokiga med hela den idén är att kaoset inte försvinner för det. Oavsett hur mycket jag försöker sysselsätta mig så hinner tankarna alltid ikapp.

Så istället för att fly kroppsligt så tänkte jag fly psykiskt. Begrava mig i skolböckerna tills omvärlden känns lite mer begriplig och hanterlig.

Jag är stark! (..när jag orkar..)

Kommentarer
Postat av: Fanny

Gumman. Tillåt dig själv att sörja, vara ledsen och svag. Det är också viktigt för att fortare läka. Det är bra att du tillåter dig själv att allt känns som kaos.

Acceptans är nyckeln till mycket.

Men det är bra att du har skolböckerna att skingra tankarna åt när det ibland blir för mkt tankar.

Älskar dig. Kram

2011-08-23 @ 23:24:43
URL: http://fruktflugan.blogg.se/
Postat av: Lisa

Hej snutt! :)

Förstår att det inte är lätt och kan heller inte föreställa mig hur jag själv skulle må! :(

Hör av dig ifall du vill prata. Kraaaaam :D

2011-08-24 @ 19:39:19
URL: http://pluppi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0