Studieuppehåll

Skrika! Jag vill åka ut i skogen och skrika för allt vad lungorna orkar. Skrika ut all frustration, sorg och besvikelse. Jag är inte alls glad just nu och det tillåts jag även vara. Min blogg kanske inte får mig att framstå som en speciellt glad person men det beror främst på att det här är ett ställe där jag får skriva av mig.

Jag har taggat upp mig för att påbörja studierna igen, inhandlat kurslitteratur, skaffat material, flyttat till Skellefteå för att slås av bomben - "Du har för dåliga studieresultat för att motta studiemedel". Min värld rasar... Som vanligt har jag bara mig själv att skylla. Det är jag som har försatt mig själv i den här situationen.

När jag tog studieuppehåll så fick jag informationen om att jag skulle läsa upp 2 kurser. Det jag dock glömt är att jag skulle ha läst upp dom INNAN jag påbörjade mina studier igen. Man får ha underkänt i minst 7.5hp och jag har underkänt i 30hp.

Jag har i nuläget inga alternativ förutom att ta studieuppehåll igen. Ni kanske förstår min enorma besvikelse även fast jag satt mig i denna situation själv. Det gör det hela ännu värre, det hade känts enklare om jag åtminstone haft någon att skylla på.

Den ena kursen jag släpar på kan jag inte examinera förrän i Januari och den andra kursen har jag inte fått information om när nästa omtentamen sker.

Istället för att ta ett års studieuppehåll så ska jag försöka byta studieort. Ansöka om att få börja i Umeå till vårterminen. Jag har därmot ingen platsgaranti där men jag måste försöka med alla medel jag har.

Precis ALLT som har med framtid att göra känns otroligt ovisst!


Kommentarer
Postat av: Fanny

Styrka är inte att aldrig falla. Styrka är att resa sig efter varje fall!



Det kommer gå bra Helena, det är bara andas ut och ta nya tag !

2010-09-08 @ 19:13:51
URL: http://onmyroad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0