Appreciative Inquiry

Hoooh! Idag har jag och Mathilda genomfört en appreciative inquiry vilket på svenska översätts till uppskattande intervju där man endast fokuserar på vad som är positivt med en verksamhet. Jag kan ju säga att det inte var det lättaste att försöka komma på frågor som bara ska ge positiva svar! Vi var till en verksamhet som syftar till att integrera personer med psykisk ohälsa i samhället, främst inom arbetslivet. Väldigt intressant!

Eftersom att jag "jagade" upp mig själv innan intervjun så är jag helt slut i bollen. Men det gick ju självklart bra och det ska säkert inte bli några svårigheter med att skriva ihop det här till en uppsats :). Det värsta är avklarat :).

Imorgon är det förberedelse för turordningsspelet där vi ska debattera mot varandra som arbetsgivare och arbetstagare i olika dilemman med hjälp av lagen, huuuga! Fast det kommer nog också kännas skönt efteråt :).

Madde jobbar natt så jag har heeela lägenheten för mig själv och gissa vad jag ska göra?! SLAPPA! Oj så skönt haha. Men lagboken och arbetsrätten kan nog inte undvikas så lite läsning blir det allt :).

Ciao!

Kommentarer
Postat av: Lisa

Gud vad du är duktig Helena! You go girl ;)

2010-09-13 @ 22:16:23
URL: http://pluppi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0