Ägg helvete

Är sjukt uttråkad av att gå runt som en snörvlande zombie här hemma och tänkte att jag måste ju sysselsätta mig med nånting. Ja, jag bakar nånting tänkte jag men icket! Då har vi ju självklart inga ägg, kakao eller mjölk *suck*, jag som tänkt göra kärleksmums och allting :).

Här har ni i varje fall ett sjukt hett middagstips;

Thai kyckling á la Helena

1 citrongräs
4 kycklingfiléer
1 msk smör
2½ dl matlagningsgrädde
½ hönsbuljongtärning
1 röd chili (skuren i tunna ringar)
250g sockerärtor (färska)
1 vårlök
Jasminris
Salt

Banka citrongräset lätt med baksidan av en kniv och skär i 4 bitar.
Skär kycklingen i bitar och bryn i smöret.
Tillsätt grädde, buljongtärningen, citrongräset och hälften av chilin.
Sänk temperaturen och låt sjuda under lock i ca 10min.
Smaka ev. av med salt.
Strimla sockerärtorna på längden och koka dem i en minut i saltat vatten.
Blanda sockerärtorna med kycklingen och strö över vårlöken, resten av chilin och servera med ris.


Kommentarer
Postat av: Emma

Tack för tipsen. =)

Jo, febern är borta nu men får hoppas att den inte kommer tillbaka ikväll ;)

2010-04-21 @ 15:10:31
URL: http://emmasdiary.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0