Är tobak så äckligt?!!

Jag är så fruktansvärt röksugen och det är ett krig som pågår i mitt huvud. Ska jag åka till macken och köpa ett paket? Jag behöver ju bara röka en? Finns det någonting som säger att jag inte får/kan det? Jag behöver ju inte säga till någon, om jag borstar tänderna och duschar så märker ingen någonting, det blir som att det aldrig har hänt.

Men.... Sedan kommer motattacken! - Varför skulle jag? Vad får jag ut av att röka en cigarett?

Efter det så trycker jag in ett x antal prillor och försöker fokusera på någonting annat och råkade snubbla in på denna flashback tråd. OMG, är det verkligen så pass hemskt att röka/snusa? Jag skulle väl aldrig tvinga min partner att sluta eller välja bort honom som potentiell partner för att han är nikotinberoende. Men mitt sätt att tänka härstammar ju från 10år som rökare och detta är icke att förglömma.

Okej att man inte fattar tycke för någon som är nikotinberoende men att bli tsm och sedan ställa ett ultimatum tycker jag är fel. Jag slutade röka för min egen skull och tycker verkligen att det är skit tufft och jag skulle aldrig i hela mitt liv kunna föreställa mig hur det måste vara att känna sig tvingad till det. Okej att känna sig tvingad av fysiska faktorer så som astma, graviditet osv men av sin partner? No way Jose!

Let's face it, alla blir nasty av nikotin, vare sig det yttrar sig på utsidan eller insidan. Att snusa är bättre än att röka och det får faktiskt duga för tillfället.


Kommentarer
Postat av: Marie

Jag skulle inte bli glad om John började röka, det kan jag säga på en gång. Inte nu när vi har barn. Jag tycker rökning hör ungdomen till, när man är vuxen och skaffar familj då slutar man. John tycker tvärtom, han tycker det ser vuxet och moget ut att röka. Haha, tänk vad man kan tycka olika. :)



Sen så VET jag ju nu iom min utbildning och alla de patienter jag möter vad rökning gör med en och det kan jag säga dig, det är ingen vacker syn. Ett gift är vad det är och man dör i förtid. Ingen i hela världen vill nog dö pga cigaretterna, så mycket kan de omöjligt vara värt att röka.

2009-12-05 @ 08:37:56
URL: http://rudies.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0