Balance

Jag har sagt att jag själv ska leva efter alla råd som jag ger andra men det är inte lätt! Det var en person som sa till mig att han/hon inte visste om denne mådde bra eller dåligt. Mitt svar blev; "Men om det inte känns bra eller dåligt är väl helt okej. Du har en balans! Att alltid eftersträva topparna och vantrivas på botten gör livet väldigt jobbigt."

Och ändå slogs jag av samma tanke idag. Är det bra eller dåligt? Humöret pendlar och om så är fallet, passa på att njut. Att "stå utanför" sig själv och se på sig med andras ögon kan göra gott. Vad hade jag gett för råd till en vän i samma sits? Då kommer svaret enklare.

En annan person sa till mig "Det är helt okej att det går i cirklar så länge varje cirkel leder till någon form av förändring" vilket också är sant! Vi håller livet i våra egna händer och om det är något som vi inte trivs med - varför inte ändra på det då?

Nu har jag varit nog filosofisk för i natt ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0