Ouppdaterad

Läääänge sedan jag filosoferade på denna sida. Men jag vet inte riktigt hur mycket jag kan och vill skriva faktiskt. Jag kan ju inte direkt skriva om vad jag gör på dagarna på grund av sekretess.

Men liiiiiite kan jag väl nämna ;). Den senaste tiden har inneburit en massa eget ansvar! Jag har mina egna klienter som jag träffar och följer även med andra socialsekreterare på deras hembesök, besök, vårdplaneringar, nätverksträffar, möten och så vidare. Riktigt roligt och intressant!

I veckan har jag kännt mig riktigt irriterad på vissa personers människosyn. De jag syftar på ser människor med missbruk som ett namn på ett papper som kostar pengar. Ett problem att lösa! Hur kan man sitta på ett möte och tala över huvudet på en klient? Rikta sig till alla andra än den som det faktiskt berör? Det är ingen på min praktikplats som har den här människosynen men på andra myndigheter och verksamheter. Usch så förbannad jag kan bli! Hur kan man ens välja ett sådant yrke om man ser på människor på det sättet?

Jag har varit på en hel del behandlingshem nu för studiebesök. Det känns bra att veta vad jag talar om och att ha sett hur det ser ut och fungerar. Bilda mig en egen uppfattning! Så nu vet jag ju vart jag kan vända mig för sommarjobb också ;).

Imorgon fyller Marie halvvägs till 50 så en tripp till schtan för att inhandla present står först på listan :). Sedan blir det fika i Rautas och avslutningsvis festligheter och utgång på Magasin 3 :))

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0