Överhopad i arbete!

Jag hinner bara börja så börjar paniken sprida sig.. Fan också jag som verkligen kände mig taggad och som verkligen vill det här. Fick ett samtal från min studievägledare om att jag måste göra bort en uppsats (på 15 sidor) så fort som möjligt samt en tentamen på en 15p's kurs.

Har suttit och leeeeetat mina utkast av den tidigare påbörjade uppsatsen men utan resultat. Vilket betyder att jag kommer måsta skriva om den från scratch! Och hur mycket kommer jag ihåg från tiden innan studieuppehållet, inte mycket!

Sedan tentan som är i en kurs som heter att undersöka sociala fenomen om olika forsknings strategier, hur man sammanställer empiri, gör statistika formler, kvalitativa och kvantitativa. Denna tenta kommer att bli min död, det är siffror och formler som får all tidigare matte att ses som en barnlek.

Toppen av isberget är att samtidigt som jag gör båda dessa kurser så ska jag läsa kursen som jag nyss har påbörjat. Vilket betyder att jag kommer att läsa 3 kurser parallellt och jag får inte tag i någon kursansvarig lärare.

I det här läget hade jag ju kunnat sticka huvudet i sanden och ta ett studieuppehåll till som min studievägledare faktiskt t.om. rekommenderade men nej, jag har varit och är inställd på att ge järnet just nu och det är precis vad jag kommer att göra!

Ni kan ju kolla av om jag lever om några månader för jag kommer inte ens att ha tid att lyfta telefonen känns det som.

Wish me luck!



Kommentarer
Postat av: Lisa

Det där kommer du att klara av Helena! Ge dig faaan på det :)

2010-09-02 @ 18:34:34
URL: http://pluppi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0