Fackligt ansluten

Idag har vi fått information från Tria om vikten av att gå med i ett fackligt förbund (dvs deras ;)) samt att vi fick information från verksamma socionomer. Informationen tog 3 timmar och jag hade i förväg bestämt att jag bara skulle gå dit och äta en gratis macka och gå med på en gång eftersom jag redan visste att jag skulle gå med och pga att infon inte tillhörde kursen. Men det slutatde med att jag var kvar hela tiden, väldigt intressant :).

En av de verksamma socionomerna var en socialsekreterare och hon fick mig verkligen att bli intresserad av den inriktningen igen! Det var ju främst därför jag sökte utbildningen men det har ändrats många gånger på vägen. Jag tror praktiken kommer att avgöra mycket om vars jag kommer påbörja anställning, sen så kommer jag säkerligen byta område någon gång i livet :)

Efter skolan knatade jag en sväng på stan men höll tyglarna hårt och hörde rösten i huvudet som ekade "SPARA SPARA SPARA" så det blev inte mkt inköp förutom mat :). Fick dock ett par leggings av Mathilda i försenad födelsedagspresent, tack igen, riktigt snällt ;)!

Väl hemma har jag satt tänderna i boken "Introduktion till Arbetsrätten" och det var inte det lättaste! Nu har jag dock tagit mig igenom hela boken och känner att jag har lite kött på benen inför föreläsningen i samma ämne :).

Jag har även fixat anteckningar från tidigare skolkamrater till tentan jag släpar på. Även tagit kontakt med en lärare ang information jag behöver för att skriva klart min essä. Framsteg, framsteg ;).

Läste Fannys inlägg om skolångest och för första gången under min skolgång känner jag inte ångest. Visst känner jag att jag har mycket att göra, självklart. Men jag tar ett steg i taget, jag gör det jag kan och måste varje dag och mycket mer än så kan jag faktiskt inte göra. Känslan av att somna och veta att jag har gett allt idag är obeskrivlig och mer kan inte krävas :).



En bild av min vackra utsikt på väg till campus ;)

Kommentarer
Postat av: Fanny

Ja visst ger jag allt varje dag i skolan. Det är inte så att jag slöar! Jag gör allt jag ska. Men jag vet att nästa vecka ska "det" göras.. nästa vecka ska "det" göras.. man blir aldrig fri, som man är på ett jobb :)

2010-09-10 @ 11:57:36
URL: http://onmyroad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0