Vart gick det rätt?

Idag har vi diskuterat ungdomskriminalitet samt narkotika. Vad det är dom leder till detta, vart det slutar och vad man kan göra åt det. Risk- och skyddsfaktorer är någonting som det talas mycket om, vad som hjälper och vad som stjälper. Det är mkt som kan knytas till ungdomsåren och tiden i högstadiet och jag skulle nog våga påstå att jag/vi levde i en riskgrupp. Det hade kunnat sluta snett men med hjälp av en underbar familj, en stark värdegrund och en form av omplacering så skedde aldrig detta. Det är så enormt mycket som spelar in och påverkar varandra.

Jag har så mycket mer som jag tänker angående detta men det blir svårt att formulera i bloggen. Många funderingar i alla fall :).

Jag tror att större insatser i mellan- och högstadiet spelar stor roll! Uppföljning av skolk, insatser för att förbättra och hjälpa dem som har svårigheter i skolan och så vidare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0