Cold Turkey

Nu jävlart är det dags! Pratade med Camilla igår och hon har varit rökfri i en vecka och nu tusan är det min tur också! Jag rökte en cigarett igår och ingen idag så det går framåt. Jag har iofs fuskat med snus men det tar slut idag och jag tänker inte inhandla något nytt preparat innehållande nikotin. Jag känner bara helt enkelt att nu får det vara färdigt, slut, finito!

Madde kommer inte hem förrän på söndag så jag tänkte barrikera mig i lägenheten tills gifterna lämnat kroppen haha ;P. Nä men det här kommer gå, känner det enda in i benmärgen!



Idag så har jag ringt runt till ex antal anstalter såsom Kumla, Hall, Österåker, Salberga etc. Detta för att få information om ett behandlingsprogram som heter IDAP (Integrated Domestic Abuse Programme). Det är nämligen så att vi ska starta en fiktiv verksamhet och vår grupp har valt att starta en Mansjour där män som slår kvinnor kan få behandling. Dom flesta mansjourerna drivs ideellt så vår "verksamhet" skiljer sig på så vis att det är professionella som kommer att hålla i den plus att vilken man som helst kan vända sig till oss, de behöver med andra ord inte vara dömda för misshandel.

Jag har panik över min uppsats som jag håller på med och har tooootalt kört fast! Jag tänkte skriva om gruppens betydelse för behandling av missbruksproblematik. Nu har jag lämnat den idén och ska skriva om Equine terapi, lite plumpt översatt, häst-terapi. Så jag har verkligen arbete så det räcker och blir över i helgen!

Vissa i klassen har fått veta vart dom kommer hamna på praktiken och jag är mer än måttligt nervös om vart det kommer bli...!

Kommentarer
Postat av: Marie

Jag tror en mans-jour för ALLA män är superbra! Och ännu bättre är att du ska sluta röka. :D

2010-12-17 @ 06:57:07
URL: http://rudies.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0