H-o-m-e-s-i-c-k

Sådär ja, nu är motivationen och energin som bortblåst! Man kan likna det med att springa och komma till en stor stenvägg som är omöjlig att ta sig över. Men tro mig, jag ska allt hitta en väg runt den istället ;)

Imorgon ska jag till Umeå med min käre kollega (klasskamrat) och ha vårt första utredningssamtal med "vår" ungdom och vårdnadshavare. Jag är sjuuuukligt nervös! Det är så himla mycket som man ska hålla koll på under samtalen och så mycket man ska få med. Det svåraste kommer nog faktiskt bli att vara personlig, det är så skumt! Det borde ju egentligen vara det enklaste?! Det här är ju dock ett övningstillfälle, en övning för att jag senare ska kunna behärska allting. Ingen kan allt på första försöket (intalar jag mig själv)!!

I torsdags så kom F hit, ojoj vad underbart det var att få kramas igen och bara själva grejen att känna närhet :). Vi hyrde film, tog en fika på Waynes och bara njöt av varandras sällskap :).

I lördags så åkte han hem och jag och Madde gav oss ut på en sjuhelsikes promenad! Tror att vi var ute och knallade i drygt två timmar så det var ett under att jag tog mig upp för den sista backen ;). Efter det var jag d-ö-d!

Nu tänkte jag dra igenom ytterligare några böcker om samtalsmetodik!

Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0