Julklapps ångest

Vad tusan ska man köpa till alla i julklapp?! Har ju en budget också så det får ju inte vara alltför avancerat ;). Fanny tipsade mig om en sida med billiga leksaker iaf, hiko.se så där hade jag tänkt handla till lille Wille :). Sen så har jag och Micke sagt bort julklappar till varandra så då återstår käre mor och far och självklart Fredrik :).

Idag har vi påbörjat en ny kurs, handlingsstrategier i social arbete moment 2. Som ska handla om socialpsykiatrin och psykiska sjukdomar. Jag har preliminärt valt tema till vårt grupparbete, nämligen psykopati. Jag hoppas verkligen att vi bestämmer oss för den för det verkar sjukt intressant :). Jag har tjuvstartat lite och börjat läsa en bok som heter "Lär känns psykopaten", riktigt intressant läsning :). Den innehåller en massa exempel och löper på i berättar form, det tycker jag om!

Nästa moment i kursen är att vi ska ha ett samtal med en skådespelare som ska spela en psykisk sjukdom i ett akut skede. Det lär ju bli en jäkla upplevelse! Hörde om ett tidigare sånt här samtal när personen hade börjat skrika, springa runt i rummet, ifrågasätta allt, till att bli glad, ledsen och så vidare. Ni kan ju själva gissa vad det är för diagnos :).

Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0