BALANS

Det är ordet som genomstrålar och eftersöks i mitt liv som mest just nu. Jag vill ha balans i form av rutiner, i relationer, i vardagen, i yrket, i humöret och så vidare. Inte för mycket, inte för lite - Balans! Kanske ett tecken på att man börjar bli äldre? Lugna ner sig, tid för reflektion, andas :). Fokus på vad som är viktigast i livet för mig och hur jag får till en balanserad livstil. Hur detta ska gå till har jag ingen plan på men jag tror att nyckeln ligger i eftertanke.

Jag tror även att jag mår som bäst när jag lever i nuet och inte har allt för lång framförhållning. Vissa saker är givetvis givna, som att jag blir kvar i Luleå fram till hösten, sedan Umeå och slutligen examen. Efter det upphör mina framtidsplaner! Haha nää det gör de förhoppningsvis inte men jag vill lämna det blankt för tillfället :).

Sommaren som stundar känns mycket oplanerad och ostrukturerad. Vikariatet är inte klubbat och klart, jag vet inte hur schemat kommer se ut och liknande. Jag hade mer än gärna velat åka till Barca i 2v men jobbet går helt klart före. Resor får sparas i sådana fall och man kommer ganska långt med weekends också :).

Nu ska jag sluta filosofera!


(Fråga mig inte, googlade filosof, haha!)

Kommentarer
Postat av: marie

Ja, chokladen är verkligen super!

2011-02-24 @ 20:35:08
URL: http://rudies.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0