Chilinudlar med Kyckling

Ni kanske märker hur mycket jag har att göra en fredagkväll :P. Nämen jag gjorde det här till middag och det blev grymt gott så jag var tvungen att dela med mig :)



Ingredienser:
250 g äggnudlar
3 kycklingfiléer, 500 g
1 msk vetemjöl
1 röd chilifrukt
4 salladslökar
1 röd paprika
2 msk rapsolja
100 g sockerärtor
2 msk japansk soja
1 msk honung
3 msk sweet chilisås
1 dl vatten
½ citron
1 tsk salt
2 krm peppar

Gör så här:
Koka nudlarna enligt anvisning på förpackningen.
Strimla kycklingfiléerna, vänd dem i mjölet.

Skölj, kärna ur och strimla chilifrukten. Skölj och strimla salladslök och paprika, spara lite lök till garnering.

Fräs kycklingen gyllene i oljan i en stekpanna, tillsätt chilifrukt, lök, paprika och sockerärtor. Fräs 1 minut.
Tillsätt soja, honung, chilisås och vatten, låt puttra ihop.

Pressa juice från citronen över kycklingen, tillsätt nudlarna.
Smaka av med salt och peppar.

Kommentarer
Postat av: Lisa

Fyfan vad det däääär såg gott ut!! Måste prova nån dag ;D

2010-11-06 @ 08:35:59
URL: http://pluppi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0