Fodran

Idag var det möte med Unionen som stod först på schemat. Mötet gick bra och vi redde ut lite olika versioner som vi fått från fd chefen och gick igenom hur vi ska gå till väga nu. Vi gick även förbi kronofogden efter mötet för att möjligen driva in hennes skuld via dom men det var tydligen ingen idé. Så nu har vi (som inte är fackligt ansluta) skickat in en privat fodran och angivit dröjsränta, förfallodag etc. Men troligtvis så försätter hon sig själv i konkurs och vi får ut våra löner från staten (det finns nog inga pengar att hämta i företaget). Så allt ser bra ut men det lär dröja och det är det som känns surt! Jag får suga på karamellen om att jag får ränta för varje dag som går istället.

Efter ärendena på stan så tog jag och Fanny (+ dogs) en skogspromenad på Mattisberget :). Det är nått speciellt med att gå just i skogen, knallar mycket hellre på där än längs nån gata :). Avslutningsvis så blev det kaffe och fika på altanen i solskenet såklart :).

Idag/Ikväll så händer det inte speciellt mycket alls faktiskt. F är och jagar bäver i tjottahejti och alla (dom flesta) andra jobbar så det blir en lugn hemmakväll med mitt älskade Californication - yes im an addict! Ska jobba imorgon också så jag behöver energin :).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0