Utbildad förskollärare

Tänk om jag inte hoppat av förskollärarutbildningen då hade jag varit examinerad sedan tre år tillbaka och säkerligen yrkesverksam och trivts väldigt bra med det. Jag tycker att barn är det härligaste som finns, att se när de ler värmer hjärtat. Jag tror dock att socionomyrket är en mer passande roll för mig men yrkena har ju sina likheter om än på olika plan. De strävar båda efter individ utveckling vilket jag finner väldigt intressant! Jag har haft många ideér om vad jag vill bli "när jag blir stor" men alla har haft någonting gemensamt - interaktion med människor. Förutom stridspilot då kanske :P.

Tanken slog mig att det börjar bli dags för att baka semlor så jag har köpt jäst och allting men det är tydligen inte förrän den 16 februari men det skadar ju inte att vara ute i god tid :P. Plus att det är ett roligt tidsfördriv :D. Istället tänkte jag ge mig på att laga fläsklägg till middag, ett riktigt långkok haha.

I skrivande stund så är jag barnvakt åt lilla gullungen, men han ligger och sover nu så buset får vänta :). Jag tyckte det var som igår när man var tvungen att stödja huvudet, mata honom med välling osv men nu sitter han själv i stolen och äter mackor, pekar på saker, kryper och fyller snart ett år.

Fredrik har fortfarande magsjuka, stackaren! Så nu har jag googlat information om vad han får och borde undvika att äta. Tycker att det är konstigt att jag inte blivit smittad men det kanske kommer sen, det dröjde ju ett tag innan John fick det av Marie. Den som lever får se :).


Kommentarer
Postat av: Marie

Fast John måste nog ha snappat upp det någon annanstans från. Eller från nån vrå där vi inte lyckats städa bort bacilluskerna. :) Hoppas du slipper!



Jag ska baka semlor till min födelsedag, jag längtar faktiskt lite. Till semlorna alltså.

2010-02-10 @ 06:01:24
URL: http://rudies.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0