Utan en tanke...

Efter jobbet idag så mötte jag upp Emma, William och Mamma på stan :). Vi gick och fikade och kikade i lite affärer och jag fick till slut med mig en bok hem från akademibokhandeln som heter samma sak som rubriken Utan en tanke av Lotta Thell. Den handlar om en ung tjej med ett heroin missbruk som hamnar på Hasselakollektivet. Jag har bara kommit 25 sidor än så länge men den verkar väldigt lovande. En typisk mig-bok enligt mamma, bara elände.

Imorgon bär det av mot Skellefteå. Hujeda mig! Ser inte framemot det för 5 öre kan jag lova. Men det måste ju bli gjort nån gång.

Igår så "slutade" jag röka, höll mig i 16 timmar (varav jag sov åtta). Jag kunde inte tänka klart, kände mig irriterad och hade koncentrationssvårigheter. Jag fattar inte!! Varför har det gått så lätt för alla andra men inte för mig?! Jag VILL verkligen sluta och jag känner mig bara äcklig och i vägen när jag drar i mig cancerpinnarna. Någon som har nått bra tips?


Kommentarer
Postat av: Marie

Det är inte lätt att sluta röka, det kan nog alla som någon gång gjort det/försökt göra det skriva under på. Men det går! :)

2009-10-28 @ 19:58:18
URL: http://rudies.blogg.se/
Postat av: Malin

Jag tyckte det var lätt gången jag slutade på riktigt :)

2009-10-28 @ 21:17:34
Postat av: Fanny

Läs boken "äntligen icke rökare" om du inte redan läst den. Och jag håller med Malin, det är lätt när man vet att man slutar på riktigt.

2009-10-28 @ 22:11:37
URL: http://onmyroad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0