Vad innebär 2010 och vad har 2009 inneburit?!

Det ska bli verkligt intressant att se vad nästa år har för spännande på lager. Det gågna året har inneburit en massa toppar och dalar vilket livet gör hela tiden i stort sett. Höjdpunkten har då iaf utan tvivel varit Fredrik! Han gör min så fruktansvärt lycklig och allt känns jätte bra! Att vi har gemensamma intressen, samma syn på livet och ungefär samma framtidsutsikter känns underbart - jag har hittat rätt!

Steget till att ha tagit ett års studieuppehåll har inneburit väldigt blandade känslor faktiskt. Men min teori om att komma hem efter en dag på jobbet och bara kunna slappna av gick inte riktigt som planerat. Är det inte det ena så är det, det andra. Det som numera styr mina tankar är då självklart hur tusan jag ska få min ekonomi att gå ihop. December månad har inneburit sjukt lite jobb... Men det är bara att försöka se ljusglimtarna och inte ge upp! Ska ligga på arbetsförmedlingen som en igel!! Det är bara att inse att jag kommer vara fattig som en kyrkråtta fram tills 2013 då jag (förhoppningsvis) tar min examen :).

Sommaren 2009 har varit bland dom bästa i mitt liv trots att jag inte satt min fot utomlands (Finland räknas ej). Jag har varit fattig men lycklig och allt detta beror helt och hållet på mina nära och kära. Ingen nämnd och ingen glömd som man säger :). Undrar vad sommaren 2010 kommer att innebära? Jag har höga förväntningar :D! Den kommer förhoppningsvis att innehålla en massa jobb på hotellet så det är ju alltid ett plus! Jag hade gärna jobbat dag som natt för att spara ihop till någon spännande resa men då måste man ju få tillåtelse till det också :).

Att sedan flytta tillbaka till Skellefteå för att återuppta studierna innehåller också blandade känslor. Distansförhållande..... Men vill man så går det och jag vill verkligen få det att fungera! Det är ju trots allt bara 28mil t&r, Umeå's 60mil är ett senare problem. Denna gång jag beger mig så vill jag ha en alldeles egen lägenhet! Jag har alltid bott tillsammans med någon förutom i Ersmark (korridoren räknas inte som ensam) så jag tror att det kan vara nyttigt. Det känns även som att jag helhjärtat åker dit för att studera nu. Det känns på tok för ansträngande att lägga ner för mycket energi på att lära känna en ny klass när vi endast ska spendera 4 månader tillsammans.

Jag saknar dock guldklimparna som stått vid min sida i vått och torrt i Skellefteå. Vi har skrattat, gråtit, flummat, bråkat och allt som man gör med sin familj. Men nu får jag snart träffa dom igen, den nionde januari är det klassfest och den vill jag absolut inte missa! Så jag funderar på om det kanske blir ett lugnare nyårsfirande i Kyrkbyn möjligtvis men kan inte bestämma mig. Krogen eller att dra på en fest med okända människor är då i alla fall uteslutet! Vi får se :)

Ojoj, nu har jag lättat tillräckligt mycket på lillhjärtat ;)

Kommentarer
Postat av: Malin

Du ska vara med oss på nyår juuu :)

2009-12-28 @ 23:30:22
Postat av: Marie

Jag tänkte samma angående klassen nu när jag började om igen, att nu är jag inte där för att skapa relationer, bara få min utbildning gjord. Men gud vilka härliga och underbara människor jag lärt känna iaf, jag som inte ens ansträngt mig. Det ska bli skittråkigt att sluta och byta klass. Igen.

2009-12-29 @ 08:58:25
URL: http://rudies.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0